Umjesto praćenja nastave gledati utakmice SP je marginaliziranje obrazovanje 

Bez obzira na vjerojatno najbolju namjeru treba veoma ozbiljno uzeti u razmatranje izjavu ministra Radovana Fuchsa koji je iznio zamisao da bi učenici u srijedu odnosno za vrijeme kada na SP igra Hrvatska reprezentacija moglo umjesto nastave pratiti  utakmice, naravno, ograđujući se da bi o tome ipak konačnu odluku trebalo donijeti većina školskog kolektiva.  

Da je takva ideja došla od nekog tko sa obrazovanjem baš i nema neku preblisku vezu još bi se prijedlog i mogao razumjeti, no od osobe njegova obrazovanog kalibra i političkog položaja tako nešto ni u kom slučaju se nije smjelo dogoditi. Podrediti obrazovanje i školske obveze gledanju nekog sportskog događaja, pa ma koji god to razlog bio, je naprosto obezvrjeđivanje samog obrazovanja koje kao što si znamo u Hrvatskoj baš i nije ne nekoj zavidnoj razini.  

Gore od navedenog prijedloga je medijska pozornost temi, kao i potpora mnogih koji u takvom presedanu ne vide baš ništa loše, a ne vide jer je očito da funkcioniraju na razni formule „kruha i igara“ za što u navedenom kontekstu obrazovanje baš i nije nešto što je na cijeni. Nije naravno u procesu obrazovanja nepremostiv problem u nekoliko „izgubljenih“ sati nastave što se iz mnogih razloga zna dogoditi tijekom školske godine, kao i nadoknaditi ih, no otvarati Pandorinu kutiju ovakvim prijedlozima može samo obrazovanje dovesti samo do još većeg obezvrjeđivanja.

Ako će se „danas“ umjesto nastave dopustiti gledanje nogometa onda u istom kontekstu nema apsolutno nikakav razlog da se „sutra“ umjesto nastave ne gleda i neki drugi sport kao što je npr. rukomet, tenis, skijanje ili bilo koji od mnoštva popularnih sportova koji se medijski svakodnevno prate. Krenemo li odgajati i obrazovati djecu uistinu takvim putem i  načinom razmišljanja da se obrazovni proces može odnosno treba podrediti praćenju nekog sportskog događaja onda se ne trebamo čuditi što se bilo čije sposobnosti, znanje odnosno obrazovanje u Hrvatskoj sve manje cijeni.    

Sa druge pak strane jasno je i da u samom procesu obrazovanja može biti i nekih odstupanja, pa i onih kojima se u nekim prilikama umjesto nastave može pravdati gledanje nekog sportskog događaja, ali samo kao neku nagradu učenicima za dobre rezultate koje učenici pokazuju, no dizati tako nešto na veću razinu od samog razreda je potpuno neprihvatljivo i potencijalno izuzetno štetno…