Vjerovati svoji očima ili medijskim naslovima
Nema medija koji ovih dana, ali i već izvjesno vrijeme, svojim bombastičnim naslovima ne vrišti kako nam je turizam podbacio, kako je stotine tisuća gostiju manje, kako nam turizam radi visokih cijena za neodgovarajuću uslugu doslovno propada, jednom riječju kako nam u turizmu sve ide u MP3.
Sa druge pak strane mi koji živimo stalno na „jugu“ ili barem dobar dio godine se ne možemo načuditi navedenim opservacijama. Ne mogu tvrditi za druga mjesta na Jadranskoj obali za koje vjerujem da su slična poput jaja jajetu, ali kada je riječ o navodnom manjem broju turista, npr. u Trogiru, onda mogu samo kazati da nikada nije bila veća gužva, posebno na prometnicama i u trgovačkim centrima poput Lidla ili Kauflanda u kojima je doslovno „stanac na stancu“.
Tek kada vidite što stranci kupuju u trgovačkim centrima postaje jasno zašto se statistika koju nam iz nekog razloga guraju pod nos zajedno sa po meni potpuno pogrešnim zaključcima o manjku gostiju, razlikuje od onoga što vidimo svojim očima. Ljudi odnosno stranci u trgovačkim centrima masovno rade potpuno istu kupovinu kao i svaka naša domaća obitelj koja redovito vrši nabavku svih kućnih potrepština, prvenstveno hrane i pića, ali i drugih potrepština.
Ako bi sada netko postavio pitanje zašto se to događa i kakve veze to ima sa poslovanjem nekih dijelova turističke branše, posebno restorana, onda je odgovor veoma jednostavan. Enormnim povećanjem apartmanskih kapaciteta u kućnoj radinosti enormno se povećao i broj korisnika istih koji onda koriste sve pogodnosti koje boravak u apartmanu imaju, između ostalog i za pripremanje hrane.
Ako prethodnome dodamo i da su kroz proteklih nekoliko godina, ili od ulaska Hrvatske u EU, nekoliko tisuća pa do nekoliko desetaka tisuća nekretnina odnosno kuća i stanova, posebno na obali i otocima, kupili stranaca onda je i u toj činjenici dobar dio „manjka“ gostiju koju spominju mediji i Vlada... a zapravo bih rekao da ih je pravo stanje potpuno suprotno.
Kako su mi „aktivnosti“ vezane za Zagreba tako sam svako malo na cesti i mogu kazati samo jedno.... nikada većih gužvi na cestama nije bilo do ove godine, neovisno o danu u tjednu ili dobu dana... Vozila naprosto nikada više nije bilo na našim cestama. Ne treba se čuditi kada na kraju turističke sezone izađe podatak o rekordnoj naplati cestarina, a posebno o rastu prihoda trgovačkih centara odnosno maloprodaje općenito.
Ok, reći će netko, ali zašto onda Vlada i neki mediji toliko cendraju u svezi turizma? Mediji samo radi više klikova i čitanosti, ali i Vlada ima više svojih razloga, no nekako mi se čini da će se fake news uskoro nekome dobro obiti o glavu....